חברת האופנה הישראלית "קסטרו" השיקה סרטון פרסומת חדש. עולם ההשראה מגיע מסדרת מייצגים שמופיעים כיום בכל בלוג עיצוב בינלאומי. שילוב קונטרסטי בין מצבי צבירה שונים של חומרים שונים. ועכשיו – דוגמא והסבר. האומן האיטלקי פיליפו מינאלי הציג בשנת 2010 סדרת צילומים מרהיבים של עשן צבעוני מתמר באמצע טבע פראי וגושני ובמפעלים נטושים עשויים בטון יצוק. לסדרת התמונות קרא “דממה”. הסיטואציה המלאכותית יצרה אשליה של תוהו ובוהו. להגדרתו ישנה הדגשה של כוחו של הטבע דווקא בצילום המבוים, ובנוסף, יש שילוב מקודש של אלימות ואסתטיקה. השוני בין החומרים מתעתע ומעלה שאלות של אסתטיקה, בין חומרים שונים, שעל אחד מהם יש לנו שליטה חלקית, והשני טבעי ופראי כך שהוא חזק מאיתנו. המשחקים שבין מצבי צבירה שונים יוצרים קונטרסט קוסמי.

מעצב הפרסומת (ראובני פרידן) של קסטרו לקח את העשן הצבעוני של מינאלי והכניס אותו במרחב מאוד מלאכותי של בטון יצוק ומבני תעשייה (חלק צולם בקרבת ים המלח). השימוש בעשן הצבעוני בפרסומת מציג משחק בין מצבי צבירה של חומר, ומייצר השוואה מתבקשת בין העשן ששוטף את קירות הבטון החשוף, לבגדי הקולקציה שאמורים לשטוף באותה אלגנטיות את רחובות העיר. כמו עבודות רבות מסתבר שתחילתה בכלל צורך. בגבעות "טפולסברג" שמחוץ לברלין מתאספים צעירים בכל חורף, להחליק על מזחלות מאולתרות ולקיים "מלחמות שלג" מאורגנות של עשרות אנשים. חלק מהגבעות מכוסות עצים, על חלקן מיצפים צבאיים עשויים בטון מתקופות פחות נעימות וחלקן קרחות. השיטה לדעת היכן מתאספים היא רימוני עשן שצבעם מוסכם מראש. לפתע, בתוך הטבע הפראי מתמר לו עשן ורוד על אחת הגבעות שיוצר חזיון רומנטי, אך גם משמש לסימון נקודת המפגש.

מאת: רענן שטרן